Vloga mentorskega odnosa na doktorskem študiju
Ena najpomembnejših sestavin uspešnega doktorskega študija je kakovostno mentoriranje oziroma sam odnos med mentorjem in doktorskim študentom. Na Fakulteti za družbene vede se izvaja ena prvih poglobljenih študij o mentorstvu v Sloveniji, ki pomembno prispeva k razumevanju mentorskega odnosa in prenosa znanja.
V okviru ARIS raziskovalnega projekta Mentorski odnos v kontekstu znanstvenega sodelovanja in produkcije znanja (J5-3101) so se raziskovalci pod vodstvom doc. dr. Luke Kroneggerja ukvarjali z različnimi dinamikami mentorskih odnosov in njihovimi vplivi na produkcijo znanja.
V raziskavi so tako uspeli identificirati več različnih načinov vzpostavljanaj mentorskega odnosa, pri čemer se le ta najpogosteje vzpostavi prek skupnega dela na prejšnjih stopnjah študija oziroma na podlagi preteklih sodelovanj, hkrati pa pobudo za mentoriranje večkrat nosijo doktorski študentje sami. Pri vzpostavljanju mentorskega odnosa pa pomemben del predstavlja oblikovanje in razvoj teme doktorskega dela.
Raziskovalci so med drugim identificirali tudi 4 specifične sloge in tipe mentorjev, ki se v praksi lahko tudi medsebojno prepletajo:
- Menedžer, za katerega sta značilna strogo struktiriranje in usmerjeno vodenje doktorskega študenta;
- Formalni mentor, ki do mentoriranca vzpostavi formalen, manj oseben, striktno profesionalen odnos, pri čemer oba ohranjata distanco in sta redko v stiku vsak dan;
- Starševski mentor, ki vzpostavlja zaupljiv odnos in usmerjajo mentorirance, hkrati pa jim nudijo tako strokovno kot čustveno oporo;
- Kolegialni mentor, ki svoje mentorirance obravnava kot enakovredne kolege in sodelavce, sam mentorski odnos pa dojema proaktivno.
Na podlagi intervjujev so raziskovalci izpostavili tudi nekatere pozitivne vidike slovenske znanosti, ki spodbujajo njen razvoj in produkcijo znanja. Za doktorske študente so tako ključni dejavniki predvsem svoboda pri raziskovanju in izbiri raziskovalnih tem, odličnost domačih raziskovalcev ter spodbujanje multidisciplinarnosti in širšega povezovanja med različnimi področji ter program Mladi raziskovalci.
Več o ostalih ugotovitvah raziskave si lahko preberete na spletni strani projekta oziroma v že objavljenjem članku. Vljudno vabljeni k branju!
Nazaj na seznam vseh obvestilObjavljeno: 08. april 2024 | v kategoriji: