Splošne informacije
Šifra: EU/E+/JMProject
Obdobje: 1.2.2011 - 31.8.2015
Vodja projekta na FDV: prof.dr. Ana Bojinović Fenko
Veda: Družboslovje
Vsebinski opis projekta
Evropska unija v šoli predstavlja sklop projektov o učenju o Evropski uniji in inovativnih načinih poučevanja o Evropski uniji, izvedenih v osnovnih in srednjih šolah med leti 2010 in 2015. Projekti so bili izvedeni pod vodstvom Centra za mednarodne odnose na Fakulteti za družbene vede Univerze v Ljubljani, Njihova izvedba pa je bila podprta iz socialnega sklada Evropske unije za vseživljenjsko učenje ter Erasmus+ programa. V sklopu projektov so sodelovale interdisciplinarne skupine raziskovalcev, profesorjev in učiteljev s Fakultete za družbene vede, Filozofske fakultete, ter pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani. Projekti so vključevali raznolike raziskovalne in izobraževalne aktivnosti, kot so analize učnih načrtov, drugih materialov uporabljenih pri poučevanju, izvedbo 38 eksperimentalnih ur poučevanja, zasnovanih na inovativnih didaktičnih pristopih v šolah ter obiskih v osnovnih in srednjih šolah. Slednji so bili sistematično evalvirani prek intervjujev, fokusnih skupin učiteljev ter prek zbiranja povratnih informacij s strani učencev in dijakov.
Leta 2017 je projekt Kurikuli osnovnih šol obogateni z vsebinami o Evropski uniji – EU4PRIM prejel nagrado Evropske komisije »zgodba o uspehu in najboljša praksa«.
Dodatne informacije: Ana Bojinović Fenko (e-pošta: ana.bojinovic@fdv.uni-lj.si; telefon: 01 5805 224).
Faze projekta in njihova realizacija
Prva faza projekta: projekt Inovativno poučevanje za kontinuirano učenje o evropski integraciji (od 1. 2. 2011 do 31. 1. 2012)
Projekt Inovativno poučevanje za kontinuirano učenje o evropski integraciji je prispeval k izboljšanju didaktičnih metod za poučevanje o evropski integraciji v osnovnih in srednjih šolah v Sloveniji znotraj relevantnih predmetov predpisanega učnega procesa. Vključeval je: razvoj novih didaktičnih materialov za učitelje, usposabljanje za učitelje za pridobitev znanja o Evropskih uniji in veščin za predstavitev tega znanja skozi inovativne izobraževalne metode. Slednje so bile: skupinsko raziskovalno delo, mentorstvo individualnega eseja, kviz in debata. V projektu s bili izdelani in izvedeni izobraževalni pilotni preizkusi s strani učiteljev z učenci njihovih šol, izobraževalni dogodek za učence vseh sodelujočih šol, zaključno konferenco za evalvacijo rezultatov pilotnih preizkusov ter končni zbir učnih materialov, vključno z ugotovitvami projekta in primeri dobrih praks. Ciljni skupini projekta sta bili učitelji, ki so razvili znanje in spretnosti za načrtovanje in izvajanje kontinuiranega, kakovostnega in inovativnega učenja o Evropski uniji ter učenci, ki so bili motivirani, da pridobivajo zanimanje za vseživljenjsko učenje o Evropski uniji.
Druga faza projekta: projekt PROCROS – Problemsko učenje in medpredmetno poučevanje Evropske unije v šoli (od 1. 9. 2013 do 31. 8. 2014)
V projekt PROCOS je bilo aktivno vključenih 50 učiteljev iz osnovnih in srednjih šol ter študentov Pedagoške in Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani. Primarni cilj projekta je bil razvoj konkretnih orodij za poučevanje o EU v osnovnih in srednjih šolah, sledeč dvema temeljnima načeloma: a) problemsko naravnanemu učenju (PNU) in b) medpredmetnemu poučevanju (MPP) o temah, ki so povezane z EU. Na osnovi izkušenj, pridobljenih v času izvajanja podobnega projekta (v šol. letu 2011/12) ter poglobljenih intervjujev znotraj fokusih skupin sodelujočih učiteljev, je bila zaključna ugotovitev projekta ta, da učitelji potrebujejo bolj koherenten in strnjen material za poučevanje o EU, neposredno vpet v kurikule predmetov. Doseg projekta je bil 247 osnovnošolskih in 90 srednješolskih učencev, skozi skupek 9 gostujočih obiskov na osnovnih in srednjih šolah.
Tretja faza projekta: projekt Kurikuli osnovnih šol obogateni z vsebinami o Evropski uniji – EU4PRIM (od 1. 9. 2014 do 31. 8. 2015)
Glavni cilj projekta Kurikuli osnovnih šol obogateni z vsebinami o Evropski uniji je bil izdelati priprave za poučevanje v rabo (bodočim) učiteljem pri izbranih 6 predmetih v osnovni šoli. Projekt je naslavljal predvsem aktualne in bodoče učitelje v osnovni šoli (študente pedagoške smeri osnovnošolskega izobraževanja), posredno pa tudi učence, kot tiste, ki jih bodo učitelji vključili v projektne aktivnosti. Iz tega izpeljani dosežki projekta so bili: (1) oplemenitenje znanja bodočih učiteljev o vsebinah, povezanih z EU, (2) dopolnitev obstoječih učnih načrtov z vsebino s področja evropske integracije (Okolje, Družba, Narava, Zgodovina, Geografija, Državljanska in domovinska kultura in etika), (3) priprava učnega materiala (priprave in inovativna preverjanja znanja), ki bo služil za izvajanje učnih ur, temelječih na vsebinah o EU, (4) izvedba in preverba 18 učnih ur in preverjanj znanja v praksi (v razredu), (5) dopolnitev učnih priprav in preverjanj znanja skladno s priporočili učiteljev in učencev (velik pomen povratne informacije), (6) vključitev vsebine o EU v učne načrte terciarnega izobraževanja, ki izobražujejo bodoče učitelje (Pedagoška in Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani).

Nazaj na seznam projektov