Splošne informacije
Šifra: EU-JM-PolEU CHAIR
Obdobje: 1.12.2021 - 30.11.2024
Vodja projekta na FDV: prof.dr. Damjan Lajh
Vsebinski opis projekta
Projekt PolEU - Jean Monnet Chair: Oblikovanje EU politik ima namen pokriti in poglobiti poučevanje in raziskovanje na področju študija evropskih integracij na Univerzi v Ljubljani – Fakulteti za družbene vede. V povezavi s tem je cilj projekta okrepiti učne načrte, ki zajemajo oblikovanje EU politik EU in študij javnih politik na ponovno akreditiranem dodiplomskem študijskem programu politologije in na novo ustanovljenih magistrskih programih evropskih študij in politologije. Z ambicijo poglobitve poučevanja evropskih študij bo uvedena inovativna metoda poučevanja - simulacije oblikovanja EU politik. Izvedeni bodo različni modeli simulacij oblikovanja EU politik: simulacije odločanja v Svetu EU, v Evropskem parlamentu in simulacije odločanja v EU z vidika državljanov. Študenti nedružboslovnih smeri, ki jih zanima Evropska unija, bodo vključeni v projektne aktivnosti z obiskovanjem predavanj praktikov – javnih uslužbencev, ki delajo v institucijah EU, z obiskovanjem predavanj mladih raziskovalcev, ki pišejo doktorat na novih področjih oblikovanja EU politik. Za opredelitev potreb pri poučevanju EVropskih študij bo v okviru projekta PolEU vzpostavljen strukturni dialog med akademiki, strokovnjaki, oblikovalci politik in predstavniki civilne družbe na področju oblikovanja EU politik in študija javnih politik. Z namenom podpore poučevanju oblikovanja EU politik v okviru evropskih študij bodo pripravljena različna študijska gradiva z odprtim dostopom. Profesor Damjan Lajh, nosilec projekta si prizadeva olajšati dostop do študija in gradiva o oblikovanju EU politik z namenom doseganja tako akademske kot raziskovalne odličnosti. Jedro poučevanja in raziskovanja se vrti okoli teme procesa oblikovanja javnih politik in študija javnih politik v EU.
Več o aktivnostih PolEU projekta na FB strani: www.facebook.com/DebatEU/
Projekt PolEU ima 4 ključne cilje.
- Pokriti in poglobiti poučevanje in raziskovanje na področju evropskih integracijskih študij na Fakulteti za družbene vede. V zvezi s tem je namen projekta okrepiti učne načrte, ki zajemajo oblikovanje in implementacijo javnih politik EU na reakreditiranem študijskem programu dodiplomske stopnje Politologija in na novo vzpostavljenem magistrskem programu Evropske študije.
- Uvesti novosti pri poučevanju in razpravah v okviru študija Evropske unije na Fakulteti za družbene vede z (a) uvajanjem učnih metod različnih vrst simulacij oblikovanja politik EU in (b) gostujočimi predavanji praktikov in mladih raziskovalcev o novih področjih oblikovanja javnih politik EU. Te novosti bodo bolje pripravile študente na prihodnje poklicno življenje, izboljšale njihovo znanje o evropskih integracijskih procesih in procesih oblikovanja javnih politik EU, razvijanje komunikacijskih veščin, javnega nastopanja, pogajalskih veščin, kritičnega mišljenja, veščin reševanja problemov, hkrati pa bodo povečala njihovo motivacijo in zanimanje za evropske študije.
- Razvijati in spodbujati aktivnosti refleksije na področju procesov evropske integracije za študente, ki ne pridejo samodejno v stik z EU študijami. Pričakuje se, da bo ta cilj dosežen z vključitvijo študentov družboslovja, ki običajno ne obiskujejo predmetov, povezanih z EU, kot so študenti novinarstva, sociologije in komunikologije.
- Vzpostaviti in spodbujati strukturni dialog med akademiki, strokovnjaki, oblikovalci politik in predstavniki civilne družbe na področju oblikovanja politik EU. Glavni cilj strukturnega dialoga in mreženja deležnikov je razprava o spretnostih in znanju, potrebnih za delo v zadevah EU in razpravljati o vlogi simulacij oblikovanja politik EU v okviru visokega šolstva, kot tudi z vidika vloge Slovenije v Svetu EU. Različni deležniki bodo predstavili svoje različne poglede na Evropsko unijo: akademska javnost bo delila svoje poglede na razvoj evropskih študij in raziskav na področjih; študentje bodo imeli možnost izraziti svoja pričakovanja in potrebe; oblikovalci politik, dejavni na področju EU zadev, pa bodo razpravljali o veščinah in kompetencah, potrebnih za prihodnjo generacijo zaposlenih v državni upravi, ki se ukvarja z EU zadevami.
Pedagoške aktivnosti
Projekt PolEU je vsebinsko vključen v naslednja predmeta v okviru študijskega predmeta Politologija – Javne politike in uprava
(1) Procesi odločanja v EU
Cilji in kompetence:
Osnovni cilj predmeta je na sistematičen in vsebinsko celovit način študentom posredovati znanja, ki jim bodo omogočila poznavanje in razumevanje značilnosti in posebnosti javnopolitičnega procesa EU oziroma procesa oblikovanja in implementacije javnih politik EU. Hkrati je cilj predmeta zagotoviti, da bodo študentje sposobni to znanje jasno in strokovno artikulirati s pisnim in ustnim izražanjem. Ključne predmetno-specifične kompetence študentov so poznavanje in razumevanje odločevalskih procesov znotraj institucionalnega ustroja EU ter uporaba z njimi povezanih podatkov; poznavanje ustrezne strokovne terminologije; uporaba temeljnih raziskovalnih ter pisnih in ustnih komunikacijskih veščin za sporočanje rezultatov lastnega analitičnega dela.
Vsebina predmeta:
Predmet se ukvarja z institucionalnimi in procesualnimi vidiki oblikovanja in implementacije javnih politik EU. Pri predmetu opredelimo posebnosti javnopolitične arene odločanja EU, pregledamo ključne razloge za nastanek in razvoj javnih politik EU ter njihovo tipologijo, izpostavimo vlogo in značilnosti posameznih javnopolitičnih akterjev, ki sodelujejo v javnopolitičnem procesu EU na različnih odločevalskih ravneh, ter se seznanimo s procesualnimi značilnostmi oblikovanja in implementacije javnih politik EU.
Predvideni študijski rezultati:
Ključni vsebinski učni izidi so: poznavanje in razumevanje zgodovinskega razvoja javnih politik EU in zmožnost uporabe zgodovinsko-razvojne metode za prepoznavanje in razumevanje aktualnih javnopolitičnih pojavov in problemov v okviru EU; poznavanje in razumevanje institucionalnega ustroja EU in odločevalskih procesov v njem ter samostojna uporaba in interpretacija z njimi povezanih podatkov; poznavanje in analiza javnopolitičnega procesa EU; poskusi tudi vrednotenja in kritične refleksije izbranih javnih politik EU. Navedeni učni cilji se preverjajo skladno z njihovo zahtevnostjo. Poznavanje in razumevanje se preverjata s pisnim preverjanjem znanja, z nalogami, ki zahtevajo definiranje (opredeljevanje), opisovanje, naštevanje ali prepoznavanje pojavov s temeljnimi pojmi. Učni cilji analize se preverjajo s preverjanjem znanja v obliki seminarskih nalog na način analize z razlikovanjem, preučevanjem in ponazoritvijo konceptualnega znanja na samostojno identificiranih konkretnih primerih.
(2) Javne politike – procesi in akterji
Cilji in kompetence:
Cilj predmeta je študentom posredovati znanja za uvid v procese oblikovanja in implementacije javnih politik in vključenost različnih (državnih in nedržavnih) javnopolitičnih akterjev v te procese. Ključne predmetno-specifične kompetence študentov so poznavanje, razumevanje in aplikacija modelov policy analize v procesih odločanja o javnih politikah; razumevanje vloge različnih zvrsti javnopolitičnih akterjev v procesih odločanja o javnih politikah; poznavanje in razumevanje različnih javnopolitičnih stilov odločanja o javnih politikah; razumevanje variacij med procesi oblikovanja in izvajanja javnih politik glede na sektor, tematiko in (teritorialno) politične dimenzije; aplikacija teoretičnega znanja pri analizi konkretnih primerov javnih politik; poznavanje ustrezne strokovne terminologije; uporaba temeljnih raziskovalnih ter pisnih in ustnih komunikacijskih veščin za sporočanje rezultatov lastnega analitičnega dela.
Vsebina predmeta:
Vsebina predmeta zajema obravnavo procesov odločanja o javnih politikah (struktura/faze javnopolitičnega procesa/cikla, razmerja med fazami), s poudarkom na vlogi in delovanju javnopolitičnih akterjev v procesih oblikovanja in implementacije javnih politik. Izpostavimo posebnosti državnih akterjev (vloga javnopolitičnih instrumentov, različni javnopolitični stili) in inkluzivnost nevladnih akterjev (javnopolitične arene, javnopolitična omrežja) v procesih odločanja o javnih politikah.
Predvideni študijski rezultati:
Ključni vsebinski učni izidi so: poznavanje in razumevanje vloge in delovanja javnopolitičnih akterjev v procesih oblikovanja in implementacije javnih politik; poznavanje in razumevanje različnih javnopolitičnih stilov odločanja o javnih politikah; razumevanje variacij med procesi oblikovanja in implementacije javnih politik glede na sektor, tematiko in (teritorialno) politične dimenzije; analiza procesov odločanja o konkretnih izbranih primerih javnih politik. Navedeni učni cilji se preverjajo skladno z njihovo zahtevnostjo. Poznavanje in razumevanje se preverjata s pisnim preverjanjem znanja, z nalogami, ki zahtevajo obnovo, opisovanje, naštevanje, prepoznavanje ali interpretiranje pojavov s temeljnimi pojmi. Učni cilji analize se preverjajo v obliki seminarskih nalog z razlikovanjem, preučevanjem, kritično refleksijo in ponazoritvijo konceptualnega znanja na samostojno identificiranih konkretnih primerih.
Projekt PolEU je vsebinsko vključen v naslednji predmet v okviru študijskega predmeta Politologija – Preimerjalne javne politike in uprava
(3) Javne politike EU
Cilji in kompetence:
Cilj predmeta je usposobiti študente za analitično obravnavo aktualnih problemov na področju različnih javnopolitičnih tematik v okviru EU. Ključne predmetno-specifične kompetence študentov so razumevanje in aplikacija teorij evropske integracije na analizo (aktualnih) javnopolitičnih problemov v okviru EU; poznavanje javnih politik EU, prepoznavanje in razumevanje variacij med njimi; analiza, sinteza in kritično vrednotenje institucionalnega ustroja EU in vseh faz javnopolitičnega procesa v njem z aplikacijo na analizo posameznih javnih politik EU (regulativne, redistributivne, koordinativne); poznavanje ustrezne strokovne terminologije; uporaba temeljnih raziskovalnih ter pisnih in ustnih komunikacijskih veščin za sporočanje rezultatov lastnega analitičnega dela.
Vsebina predmeta:
Pri predmetu se ukvarjamo z analizo procesov oblikovanja in implementacije izbranih javnih politik EU. Predmet je izrazito praktično usmerjen in obravnava aktualne probleme na različnih javnopolitičnih področjih, ki vključujejo sklop regulativnih (npr. okolje in konkurenca) in redistributivnih (npr. kohezija in kmetijstvo) javnih politik EU, kot tudi javnih politik, ki sodijo v okvir javnopolitične koordinacije (npr. izobraževanje in zaposlovanje) na ravni EU.
Predvideni študijski rezultati:
Ključni vsebinski študijski rezultati so: razumevanje in sposobnost uporabe teorij evropske integracije za analizo javnih politik EU, poznavanje in razumevanje delovanja, procesov odločanja in učinkov različnih javnih politik EU; analiza, sinteza in kritično vrednotenje institucionalnega ustroja EU in javnopolitičnega procesa z aplikacijo na analizo posameznih javnih politik EU (regulativne, redistributivne, koordinativne), ter sposobnost predpisovanja politik. Navedeni študijski rezultati se preverjajo skladno z njihovo zahtevnostjo. Poznavanje in razumevanje se preverjata s pisnim preverjanjem znanja, z nalogami, ki zahtevajo definiranje (opredeljevanje), opisovanje, naštevanje ali prepoznavanje pojavov s temeljnimi pojmi. Učni cilji analize, sinteze in vrednotenja se preverjajo s preverjanjem znanja v obliki seminarskih nalog na samostojno identificiranih konkretnih primerih javnih politik EU na način preučevanja, argumentiranja, predlaganja, presojanja in vrednotenja.

Nazaj na seznam projektov