[FDV KARIERNIK] Pogovor z Mašo Crnkovič



Maša CrnkovičMaša Crnkovič je diplomantka in magistrica študijskega programa Družboslovna informatika. Kot študentka je vedno iskala strokovno delo, povezano z njenim študijem, ki pa je bilo z vsakim novim projektom bolj zahtevno. Tako se je že prvič zaposlila kot specialistka, ki je samostojno razvijala in izvajala storitve spletne analitike in raziskave uporabniške izkušnje. Danes vodi strokovni razvoj širšega nabora storitev na marketinški agenciji Futura. 

Kako vas je zaznamovala Fakulteta za družbene vede?

Študij družboslovne informatike je s svojim programom, ki temelji na raziskavah in analizi podatkov v družboslovju, postavil temelje moji nadaljnji karierni poti.

Kaj bi izpostavili kot glavno odliko fakultete?

Če govorimo o fakulteti – sodobne prostore. Če govorimo o moji študijski smeri – praktično naravnane predmete, ki so bili neposredno uporabni tudi v praksi, in odlične profesorje, ki so jih izvajali.

Kako je FDV prispeval k uspehu na vaši karierni poti?

Če govorimo o FDV kot inštituciji – težko rečem. Če govorimo o moji študijski smeri – med študijem sem dobila veliko uporabnih znanj s področja statistike, raziskav in analize podatkov, ki jih na trgu dela primanjkuje. Še posebej v marketing v zadnjih letih močno razvija uporaba podatkov, kadra s tem znanjem pa primanjkuje. Študij mi je dal dobro podlago v znanju, ki sem ga uporabila že pri študentskem delu. Nikoli nisem delala v kakšnem lokalu, vedno sem iskala strokovno delo, povezano s študijem, ki pa je bilo z vsakim novim projektom bolj zahtevno. Ko sem se prvič zares zaposlila, nisem bila več začetnica, ampak specialistka, ki je v digitalni agenciji samostojno razvijala in izvajala storitve spletne analitike in raziskave uporabniške izkušnje. Zdaj na marketinški agenciji Futura vodim strokovni razvoj širšega nabora storitev, ki temeljijo na raziskavah in podatkih, kot so večkanalne marketinške strategije, načrtovanje in testiranje uporabniške izkušnje ter performance oglaševanje na Googlu.

Maša Crnkovič web2S čim ste se ukvarjali ob študiju?

Opravljala sem različna strokovna študentska dela, drugim študentom sem pomagala pri statističnih predmetih ter analizi za diplome in magistrske naloge. Aktivna sem bila tudi v društvu družboslovnih informatikov DID. V prvih dveh letnikih mi je bistveno več časa vzel študij, potem pa se je razmerje med študijem in drugimi dejavnostmi uravnotežilo. Na podiplomskem programu sem veliko več časa namenjala obštudijskemu delu. Verjamem, da bi bila brez obštudijskega dela moja karierna pot precej bolj klavrna.

Kaj se vam zdi najpomembnejše za diplomanta vaše smeri, ki želi uspeti v poslovnem svetu?

V poslovnem svetu je diploma samo osnova. Če želiš biti vidno boljši od svoje konkurence (ki jo predstavljajo kolegi s FDV-ja in sorodnih fakultet), je potrebno narediti še kaj več. Imeti moraš več znanja, pokazati več samoiniciativnosti, biti bolj zagnan. Ko iščemo nove sodelavce, so izkušnje in talent pomembni, še pomembnejši pa je odnos do dela in želja po presežkih. Ta se kaže skozi študentsko delo, lastne projekte, obštudijske dejavnosti, certifikate in druge neformalne dosežke.

Kakšni so trendi v vaši stroki?

Eden največjih trendov v marketingu so podatki. Nanje je vezanih mnogo drugih marketinških trendov, kot so uporabniška izkušnja, upravljanje večkanalne nakupne poti, personalizacija in mikro segmentacija. To je za študente družboslovne informatike idealno področje, saj ni dovolj, da samo analiziraš številke, ampak jih je potrebno tudi razumeti in strateško uporabiti v poslovnem, družbenem in vedenjskem kontekstu.

Kaj bi svetovali študentom FDV?

Da vse praktične predmete in projektne naloge vzamejo zelo resno, ker se iz teh največ naučiš. Poiščejo naj si študentsko delo, ki jim bo pomagalo oblikovati dober življenjepis, še preden bodo zares iskali prvo zaposlitev. Priložnosti so povsod: podjetja, študentska društva, inštrukcije, prostovoljno delo, pomoč profesorju pri raziskavi, delo v start-upu (teh je res malo morje), lasten start-up (zakaj pa ne?). Z vsakim relevantnim delom lažje prideš do naslednjega, še bolj relevantnega dela. 

Maruša Lubej

Fotografije: Rok Dolenc 

Vir: FDV Kariernik
Nazaj na seznam vseh obvestilObjavljeno: 18. februar 2019 | v kategoriji: FDV