Izzivi na poti do doktorata – intervju z doc. dr. Lukom Kroneggerjem v časopisu Delo
Doc. dr. Luka Kronegger v prispevku predstavi nekaj ključnih ugotovitev triletnega raziskovalnega projekta z naslovom Mentorski odnos v kontekstu znanstvenega sodelovanja in produkcije znanja. Eden izmed ciljev projekta je tudi razvoj in oblikovanje priporočil za vzpostavljanje in ohranjanje kvalitetnega sodelovanja med doktorskimi študenti in mentorji.
Raziskovalni projekt temelji na pristopu mešanih metod in vključuje metode zbiranja podatkov kot so intervjuji, bibliometrične analize in vprašalnik. Raziskovalci so identificirali štiri glavne tipe mentorjev: menedžerja, starševskega mentorja, kolegialnega mentorja in formalnega mentorja. Vsak tip ima svoje značilnosti in pristope k mentoriranju, ki se razlikujejo glede na stopnjo osebne vključenosti, podpore in pričakovanj. Pomembno je, da mentorji vzpostavijo odnos zaupanja, spoštovanja in aktivnega sodelovanja, kar omogoča razprave, izmenjavo idej ter vzajemno strokovno podporo. Raziskovalci pa so osredotočili tudi na to, kakšne so (ne)zaželene lastnosti doktorandu po mnenju mentorjev. Ti so izpostavili, da si želijo zlasti samostojnih in samoiniciativnih doktorskih študentov. Raziskava izpostavlja tudi pomembnost finančne podpore in materialne preskrbljenosti študentov v času doktorskega študija.
Več si lahko preberete v prispevku na
povezavi.
Nazaj na seznam vseh obvestilObjavljeno: 05. april 2024 | v kategoriji: Obvestilo