Erasmus izmenjava Southern University of Denmark: Intervju Blaž Pavž


Blaž, študent četrtega letnika Družboslovne informatike, ki je trenutno na Erasmus izmenjavi na univerzi Southern University of Denmark, nam je v kratkem intervjuju predstavil svojo izkušnjo s študijem v tujini in kakšno je ob-študijsko življenje študentov na Danskem.

 University_of_Southern_Denmark_Kolding_Campus_MS_01

 



















Si študent 4. letnika Družboslovne informatike. Zanima me, zakaj si izbral ta študij?

Zmeraj sta me zanimala informatika in računalništvo, imel pa sem preslabe ocene za vpis na Fakulteto za računalništvo in informatiko in sem potem po priporočilu prijatelja iz višjega letnika izbral študij družboslovne informatike.

Zakaj pa si se odločil za Erasmus izmenjavo?

Zmeraj sem želel študirati v tujini in izkusiti takšno ta pravo študentsko življenje. Se pravi, da si v nekem okolju, tako kot sem sedaj, recimo v naselju s sedemsto študenti. Izmenjavo pa sem izbral tudi zaradi možnih prednosti pri karierni poti. Delodajalci so nam namreč večkrat omenili, da se jim zdi to zelo pomembno in da je velik plus, če je študent bil na izmenjavi, ker je s tem pokazal samostojnost.

Zakaj si izbral Dansko in to Southern University of Denmark?

Iz seznama ponujenih fakultet se mi je nekako Danska zdela najbolj privlačna glede kulture. Pomemben dejavnik pa je bil tudi, da sem lahko šel za celo leto. Vse fakultete iz seznama namreč ne ponujajo izmenjave za dva semestra.

Kako bi opisal svoje doživljanje Danske, kakšne so njene posebnosti, prednosti, slabosti in ljudje?

Ne vem, jaz sem pričakoval, da bo večja razlika. Se mi zdi, da sem se po enem mesecu kar navadil. Najdeš si en tak krog ljudi, ki ti ustreza. Sam se družim večinoma z Erasmus študenti, saj se mi zdi, da so bolj odprti in še nimajo kroga prijateljev in je zato lažje stopiti v stik z njimi.

Kako bi povzel izkušnjo z izmenjavo in ali so se ti izpolnila pričakovanja?

Glede predmetov sem bil zelo zadovoljen, so se mi zdeli korak naprej od teh na FDV-ju; sem pa na Danskem izbral predmete iz podiplomske stopnje iz področij Business Administration in Political Science. Pa tudi nasploh no, veliko je tega druženja, zaradi česar sem se tudi odločil za izmenjavo, veliko je teh majhnih dogodkov. Pričakovanja so se mi izpolnila.

Te je kaj presenetilo in kaj pri študiju v tujini? Kakšna razlika v primerjavi s študijam pri nas?

Mogoče so tam profesorji v splošnem malenkost bolj vztrajni. Recimo na FDV-ju postavijo vprašanje in se nekako sprijaznijo, da študentje ne sodelujejo. Tam pa mogoče malo večkrat poskusijo in vzpodbujajo dialog. Tu bi poudaril, da primerjam neko splošno izkušnjo treh let študija na FDV-ju in udeležbe pri treh predmetih na Danskem. Možno je, da sem imel glede tega srečno roko pri izbiri predmetov. Seveda pa so tudi na FDV-ju profesorji, ki močno vzpodbujajo sodelovanje.

Katera se ti zdi glavna prednost tovrstne izmenjave?

Mogoče to, da greš v novo okolje, vsaj meni se je zdela takšna izkušnja na faksu. Prvo leto, ko sem prišel na FDV, sem se moral veliko učiti – mislim je nek prehod (iz srednje šole). Potem pa, ko sem enkrat naredil prve izpite, nekako veš, kaj pričakovati od profesorjev in dobiš občutek, na kaj se osredotočiti pri učenju ter kaj je pomembno. Ko greš v novo okolje se to spremeni in zdi se mi, da imam sedaj posledično tudi širši pogled na to, kaj naj bi dobil od enega predmeta.

bl-2

Kakšno je ob-študijsko življenje študentov na Danskem?

Ogromno je študentskih aktivnosti. Tudi na faksu so raznorazni dogodki. V petek se odpre bar na faksu in približno enkrat na mesec je dogodek za študente in profesorje: malo za jest, malo za piti, tako za družiti. Zanimivo. Tam je namreč običajno, da boš srečal, no ne vem, kako je tukaj, ker nisem toliko hodil na dogodke, vendar tam je običajno, da npr. na karaokah srečaš tudi profesorje. Profesorji so bolj vpeti v ob-študijsko življenje.

Kako te je zaznamovala ta izmenjava?

Predvsem se mi zdi, da sem veliko naredil na samostojnosti. Se pravi greš iz takšnega toplega družinskega okolje nekam v neznano. Se mi zdi, da sem tudi pridobil na samozavesti pri izražanju v angleščini. Saj prej sem dosti razumel, samo je drugače, če se vsak dan pogovarjaš. Na študiju sem pa tudi imel predmete, ki jih tukaj ne ponujajo, recimo Project management, na 1. stopnji študija družboslovne informatike. Zdi se mi, da je bilo količinsko toliko vsega, da se sedaj znam bolj učinkovito učiti.

Po tvojem mnenju kakšna je stopnja kvalitete študija Družboslovne informatike pri nas v primerjavi s študijem na univerzi Southern University of Denmark?

Mislim, da je primerjava mogoča samo na ravni predmetov, ker so na FDV-ju eni predmeti zelo v redu zastavljeni, drugi pa malo manj. To je tudi odvisno od profesorja; eni vložijo malo več truda, drugi spet manj. Čeprav sem imel samo tri predmete na Danskem, je moja izkušnja tam bila res zelo v redu. Se pravi hočejo od tebe, da sodeluješ, da izražaš nejasnosti ipd. Tukaj pa ja, nekje samo odpredavajo, drugje pa so v bistvo zelo podobni.

Kaj bi priporočal bodočim študentom in študentom, ki razmišljajo o začasnem študijo v tujini?

Ja vsakemu priporočam, če le ima možnost, da gre na izmenjavo. Drugače pa, da čim več odnese tako iz študijskega področja kot iz ob-študijskega življenja.

Galerija


Nazaj na seznam vseh obvestilObjavljeno: 03. marec 2017 | v kategoriji: Obvestilo