Dominik Bašelj – magister družboslovne informatike in konceptni snovalec igre »Junaki Slovenije«


Dominik Bašelj

Zakaj si se odločil za študij družboslovne informatike?

Sprva sem bil študent Fakultete za računalništvo in informatiko. Tekom študija pa sem ugotovil, da me bolj zanima študij, ki računalništvo in informatiko povezuje z družboslovjem. To interdisciplinarnost mi je ponujal študij na programu Družboslovne informatika.

Kakšne kompetence si pridobil med študijem družboslovne informatike ?

Pridobil sem predvsem sposobnost analitičnega razmišljanja, razumevanja in uporabe ustreznih metodologij pri raziskovanju različnih družbenih konceptov in razumevanje sodobne informacijske družbe. Hkrati sem pridobil znanja, kako razviti storitev oz. izdelek z vidika uporabniške izkušnje, ki je za uporabnike prijazen ter razumljiv in ga znajo uporabniki hitro usvojiti.

Ali so te kompetence vplivale na razvoj mobilne igre »Junaki Slovenije«?

Ker se je pri razvoju igre »Junaki Slovenije« vse skupaj odvijalo okoli oblikovanja in testiranja uporabniškega vmesnika, z namenom, da bi bil čim bolj prijazen do uporabnikov, ki jim je igra namenjena, so mi znanja in kompetence, ki sem jih pridobil tekom študija na obeh stopnjah študija prišle zelo prav.

Od kod je prišla ideja o razvoju igre?

Ko sem se prijavljal na svoje prvo delovno mesto, sem videl oglas, v katerem so na Statističnem uradu Republike Slovenije (SURS) iskali nekoga, ki bi delal na razvoju mobilne aplikacije. V oglasu so bila razpisana potrebna znanja in kompetence (npr. uporabniška izkušnja, načrtovanje mobilnih aplikacij, analiza potreb uporabnikov digitalnih tehnologij, podatkovna analitika), za katere sem vedel, da jih imam, zato sem se prijavil. Prvotna ideja SURS-a o namenu mobilne aplikacije ne bi pritegnila širše množice ljudi; še manj mlade, ki so jih na uradu večkrat omenjali in ki so bili naša ciljna skupina, zato sem predlagal svoj koncept igre.

Kako je razvijati igro znotraj Statističnega urada Republike Slovenije?

Glede na to, da na SURS-u nihče pred mojim prihodom še ni imel izkušenj z razvojem mobilnih iger, sem večinoma deloval kot »one-man-band«, kar je bilo po eni strani lepo, saj se imel pri marsikateri odločitvi proste roke. Prisotne pa so bile tudi omejitve, kjer je bilo potrebno določene ljudi/odločevalce prepričati, zakaj je (bila) mobilna igra dobra ideja; hkrati je bilo potrebno narediti mnogo stvari, ki tu niso bile praksa. Veliko so mi pomagali tudi z moji sošolci družboslovni informatiki, ki delajo na Statističnemu uradu Republike Slovenije (trenutno jih je tu iz moje generacije zaposlenih približno pet).

Znotraj igre si združil dve komponenti programa družboslovne informatike – statistiko in informatiko. Katero izmed teh dveh področij te je tekom študija bolj pritegnilo?

Tekom študija me je bolj zanimalo družboslovje v povezavi z informatiko, hkrati tudi marketing. Nekoliko manj me je zanimala statistika.  Od tu tudi razlog za mojo prijavo na trenutno delovno mesto na SURS-u, na katerem, poleg razvoja igre, delam v uredništvu, kjer pripravljam objave, skrbim za izgled in administracijo spletnih strani, integrirani spletni nastop na digitalnih platformah itd.

Po uspešno opravljenem podiplomskem študiju družboslovne informatike, zakaj bi program priporočil dijakom oz. bodočim študentom?

Program te nauči širine, s katero lahko na eno stvar gledaš iz več zornih kotov in jo hkrati razumeš na več načinov. Spoznal sem, kako deluje družba in tehnologija ter v kakšnem odnosu sta. S pridobljenimi znanji in kompetencami postaneš dober v vlogi mediatorja med npr. skupino programerjev in vsebino, torej stranko – postaneš uporaben vmesni člen, ki izboljšuje razumevanje odnosov v podjetju.



Nazaj na seznam vseh obvestilObjavljeno: 12. februar 2019 | v kategoriji: Obvestilo