Razstava študentske ustvarjalnosti ob 30. obletnici Oddelka za kulturologijo
Kuratorja_ici: Teja Kosi in Aljoša Pužar
24. 10. – 7. 11. 2024
Galerija FDV
Kulturne študije so v svojem jedru pedagoški projekt. To poudarja tudi eden najbolj odmevnih sodobnih kulturologov Lawrence Grossberg, ki pa ne misli poučevanja v ozkem institucionalnem smislu, v predavalnicah, temveč bistvo pedagoškega procesa in tudi kulturologije razume kot »nenehen pogovor, ki izpodbija gotovosti« ter preizprašuje kako ljudje – oni, vi in mi – razumejo svet in v njem delujejo. Pedagoška, raziskovalna in politična odgovornost kulturnih študij, ki jo podpirata stroga etična in akademska drža, tako posledično izhaja iz zaupanja v to, da so boljše ideje, boljše znanje in zgodbe, ki se iz predavalnic širijo v druge sfere družbe, nepogrešljiv del političnih projektov in družbenih sprememb.
Ljubljanski Oddelek za kulturologijo je nastal leta 1994 in na Fakulteti za družbene vede Univerze v Ljubljani domuje že 30 let. Relevantnost in aktualnost Oddelka, ki se je rodil iz želje po boljši intelektualni analizi dogajanja okoli nas, sta očitni še danes: kulturologija poskuša razumeti vsakdanje življenje in kulturo v vseh njunih razsežnostih, skupaj z nasprotji in ugankami. Pri tem se loteva analize raznolikih obstoječih in nenehno spreminjajočih se odnosov, struktur in bojev, ki se kažejo skozi diskurze, telesa, afekte, izkušnje, institucije, razlike in razmerja moči. Kot je značilno za odraščanje, je tudi kulturologija skozi leta sprejemala različne odločitve, se pogajala (sama s sabo in z akademskim okoljem ter svetom okoli sebe) ter doživljala prenove, skozi katere je zgradila lastno intelektualno identiteto in zasedla svoj akademski prostor.
Razstava Podobe boljšega védenja prikazuje eno izmed specifik lokalnih kulturnih študij – integriranost ustvarjalnih praks v študijski in raziskovalni proces. Kreativne prakse smo ob prenovi dodiplomskega in magistrskega študijskega programa kulturologije leta 2021 še posebej izpostavili, tako da so postale ključne za nekaj temeljnih in izbirnih predmetov. S tem udejanjamo prepričanje, da se artikulacija mišljenja in socio-politične spremembe ne odvijajo le skozi klasično poučevanje, temveč tudi skozi umetnost, popularno kulturo, množične medije in najrazličnejše oblike in formate pogovorov. Nove (institucionalne) prakse, seminarji in kolektivne izkušnje študentkam in študentom ponujajo priložnost, da skozi različne prakse in medije opazujejo, analizirajo, preizprašujejo, soustvarjajo in transformirajo kulturne trende in različne načine življenja. Razstava je sestavljena iz nekaterih izdelkov, ki so v zadnjih treh letih nastali pri predmetih Kulture kreativnosti, Praktikum kulturne produkcije ter Kreativno pisanje pod mentorstvom Petra Stankovića, Gregorja Tomca, Vasje Lebariča, Natalije Majsove in Aljoše Pužarja.