Nagrade in objave v drugi polovici 2022
Profesorica dr. Tanja Oblak Črnič in asist. dr. Barbara Neža Brečko sta na Dnevu ARRS 2022 prejeli priznanje Odličnost v znanosti na področju političnih ved za članek Enhancing sociality, self-presentation, and play: a case study of digital scenarios among schoolchildren in an epidemic context. V članku avtorici z uporabo etnografskega pristopa proučujeta, kakšne vrste digitalnih scenarijev so vzpostavljali otroci, ko so se soočali z izzivi vsakodnevne izolacije v času epidemije Covid-19, ko je bilo učenje in druženje povsem odvisno od digitalnih platform.
S perspektivo »sledi otroku« se je študija primera usmerila na izbrano osnovno šolo, na kateri je bila izvedena spletna anketa med učenci od 6. do 9. razreda. Vprašalnik je proučeval dojemanje šolanja, učenja in druženja na daljavo, rabe digitalnih medijev ter digitalnega pozicioniranja otrok. Da bi prepoznali morebitne heterogenosti v digitalnih scenarijih mladostnikov, je bilo na vzorcu 110 učencev izvedeno razvrščanje v skupine, s katerim smo identificirali specifične kategorije rab digitalnih tehnologij in pripadajočih scenarijev. Študija je med drugim pokazala, kako so se raznolike prakse za krepitev druženja, samo-predstavljanja in igranja specifično manifestirale v treh ločenih digitalnih scenarijih, ki so obenem razkrili tudi pomembne distinkcije znotraj relativno homogenega vzorca učencev, predvsem glede na njihov spol, starost, doživljanje pouka na daljavo in šolski uspeh. Članek je ena prvih interdisciplinarnih raziskav, ki je v obdobju epidemije proučila prakse in izkustva v vsakdanjem življenju mladostnikov, ki so se soočili z izgubo socialnih stikov in premostitvijo vsakdanjih aktivnosti na spletne platforme. Skozi perspektivo medijskih in internetnih študij prispeva k poglobljenemu razumevanju digitalnih scenarijev v času izrednih družbenih situacij, ki pa ne kažejo nujno trajnih sprememb v vsakdanjem življenju. Članek je izšel v reviji Information, Communication & Society, v branje pa se ponuja na tej povezavi.
Če niste zasledili naših medijskih nastopov, lahko še vedno:
Od naših znanstvenih publikacij, ki so izšle v drugi polovici leta 2022, vam v branje priporočamo:
stoto številko revije Družboslovne razprave, kjer najdete članke Brede Luthar, Maruše Pušnik in Dejana Jontesa z naslovom Branje v polimedijskem okolju in (nove) oblike generacijske subjektivacije, Tanje Oblak Črnič, Katje Koren Ošljak in Nike Šušterič z naslovom Medijski repertoarji v času navzkrižnih medijskih praks: študija med osnovnošolci in dijaki, članek Tine Verovnik in Tanje Oblak Črnič z naslovom Vedno ko se peljem v avtu, mora biti radio": radijske in avdio prakse v vsakdanu mladih ter članek Formiranje medijske pismenosti mladih na presečišču družine, šole in vrstniških skupin Katje Koren Ošljak, Katje Šušterič in Nike Veronike Tašner. Vsi prispevki so dostopni na tej povezavi.
- članek Anamarije Šiša Ghosting as a technologically assisted exit strategy on mobile dating apps, ki je izšel v reviji Anthropological notebooks
- članek Mojce Pajnik The transversal political logic of populism: framing the refugee crisis in Slovenian parliamentary debates, ki je pri reviji Europe-Asia studies izšel v soavtorstvu z Emanuelo Fabijan, ter članek Roka Smrdelja in Mojce Pajnik Intersectional representation in online media discourse: reflecting anti-discrimination position in reporting on same-sex partnerships, ki je izšel v reviji Gender, technology and development.
Naše prispevke najdete tudi v naslednjih zbornikih:
Vabljeni pa ste tudi k branju prispevka Usoda branja in platformna družbenost Dejana Jontesa, Brede Luthar in Maruše Pušnik v spletni reviji Alternator: misliti znanost.
Nazaj na seznam vseh obvestilObjavljeno: 11. januar 2023 | v kategoriji: Polletnik