Skoči do osrednje vsebine

Člani Centra za družboslovno informatiko objavili članek v reviji International Journal of Bullying prevention


Dr. Barbara Brečko in Jure Plaskan, člana Centra za družboslovno informatiko, sta v sodelovanju z Georgijem Davidovim (Verian group) v reviji International Journal of Bullying prevention (A'') objavila izvirni znanstveni članek z naslovom »Impact Assessment of an Educational Intervention Programme Using a Serious Game on Cyberviolence against Women and Girls”.

Digitalna tehnologija oblikuje naš vsakdan in ima osrednjo vlogo v družabnem življenju mladih. Velik del njihovega družabnega življenja se odvija na spletu, kjer se povezujejo z vrstniki, igrajo, učijo, odkrivajo in izražajo. Medtem ko digitalna tehnologija ponuja možnosti za učenje, ustvarjalnost in druženje s prijatelji, pa omogoča tudi mesta in orodja, ki lahko povzročijo škodo, kot je na primer spletno nasilje.

Spletno nasilje med mladostniki je pereč problem, ki ga obravnavajo številni preventivni programi. V članku ocenjujemo učinke preventivnega programa, ki je bil razvit v okviru projekta CyberSafe in temelji na resni igri (CyberSafe Tool) v kateri obravnava spletno nasilje nad ženskami in dekleti. Cilj programa in resne igre je bil povečati ozaveščenost mladih o spletnem nasilju nad ženskami in dekleti ter spodbujati varno in odgovorno vedenje na internetu. V program, ki je smo ga izvajali med letoma 2020 in 2021, je bilo vključenih 959 najstnikov, starih med 13 in 16 let, iz Italije, Grčije, Estonije in Združenega kraljestva.

V študiji odgovarjamo na na naslednje vprašanje: Ali je preventivni program prinesel spremembe v znanju, namerah in odnosu učencev do spletnega nasilja nad ženskami in dekleti in ali je ta sprememba skozi čas stabilna? Učinke smo merili z anketo, ki je bila izvedena trikrat: pred izvedbo programa, takoj po izvedbi in tri tedne po izvedenem programu.

Rezultati kažejo, da je med udeleženci programa prišlo do značilnih sprememb v znanju, ozaveščenosti, stališčih, vedenjskih namerah in družbenih normah glede spletnega nasilja nad ženskami in dekleti. Spremembe so bile statistično značilne takoj po izvedbi programa in so v določeni meri ostale nespremenjene tudi tri tedne po izvedbi programa. Študija je pokazala, da je uporaba resne igre v preventivnem programu za preprečevanje spletnega nasilja primerno orodje, pri tem pa je pomembno, da je igra uporabljena z moderatorjem, ki usmerja interakcijo med udeleženci.

Galerija


Nazaj na seznam vseh obvestilObjavljeno: 02. december 2024 | v kategoriji: Obvestila, Publikacije