Gregor Čehovin je uspešno zaključil usposabljanje mladega raziskovalca
Gregor Čehovin, dolgoletni član Centra za družboslovno informatiko, je uspešno zaključil doktorski študij in s tem tudi usposabljanje mladega raziskovalca, ki ga je financirala Javna agencija za raziskovalno dejavnost RS. Interdisciplinarni doktorski študijski program Humanistika in družboslovje, smer družboslovna metodologija je zaključil z zagovorom doktorske disertacije z naslovom "Prispevek meta-analize k znanju o procesih anketnega raziskovanja na področju neodgovorov".
Ključni prispevek disertacije je sistematično in integrirano raziskovanje neodgovorov v spletnih anketah v primerjavi z drugimi načini anketiranja ter glede na različne stopnje personalizacije anketnih vabil. Prvi del disertacije vključuje izvedbo sistematičnega pregleda s ciljem analizirati trenutno stanje na področju meta-analiz, ki so bile že izvedene v anketni metodologiji, kot tudi odkriti vrzeli v obstoječih raziskavah. V drugem delu izvedemo lastni meta-analizi, kjer najprej analiziramo vpliv načina anketiranja (t.j. splet proti drugim načinom) na razliko v stopnji neodgovora spremenljivke. V drugi meta-analizi preučujemo vpliv stopnje personalizacije anketnih vabil (t.j. bolj personaliziran proti manj personaliziranemu pristopu) na stopnjo neodgovora enote.
Glavne ugotovitve sistematičnega pregleda kažejo, da se tematska področja preteklih meta-analiz v anketni metodologiji nanašajo le na dve od sedmih dimenzij celotne anketne napake (ang. total survey error), in sicer napako merjenja in napako neodgovorov. Tako obstaja več pomembnih raziskovalni vrzeli v preteklih meta-analizah na področju anketne metodologije. Rezultati prve meta-analize kažejo, da razlika med spletnimi in drugimi načini anketiranja izgine, ko enote že odgovorijo na anketo in nas zanima stopnja neodgovora spremenljivke. Rezultati druge meta-analize kažejo, da je stopnja neodgovora enote v primeru bolj personaliziranih vabil v povprečju nižja za 2,8 odstotne točke v primerjavi z manj personaliziranim pristopom. V tem kontekstu meta-analizi prispevata k znanju o tem, kako pri načrtovanju anketnih raziskav zagotoviti najvišjo kakovost anketnih podatkov v smislu upoštevanja pravilnih odločitev o uporabi načina anketiranja in stopnje personalizacije vabil.