Dr. Barbara Brečko soavtorica poročila o digitalnih kompetencah potrošnikov
Dr. Barbara Brečko, članica Centra za družboslovno informatiko, je v letih od 2012 do 2014 delovala na Evropski komisiji v Joint Research Centre (JRC) v Sevilli, kasneje pa je z JRC sodelovala pri razvoju Okvira digitalnih kompetenc v kontekstu digitalnega trga EU. Na spletni strani Justice and Consumers je objavljeno celotno poročilo, katerega avtorici sta Anusca Ferrari in dr. Barbara Brečko.
Okvir digitalnih kompetenc za potrošnike je referenčni okvir namenjen strokovnjakom na področju izobraževalnih in potrošniških politik. Opisuje kompetence, ki jih potrošniki potrebujejo za aktivno, varno in odločno delovanje na digitalnih trgih. Izpostavlja 14 kompetenc in za vsako kompetenco daje primere z vidika znanja, spretnosti in stališč.
Digitalni trg zagotavlja številne priložnosti in tveganja za potrošnike. Za aktivno, varno in odločno delovanje potrošniki potrebujejo nove kompetence, specifična znanja, spretnosti in stališča. Potrošniki z digitalnimi kompetencami lahko bolje izkoriščajo prednosti in upravljajo s tveganji na digitalnih trgih, saj opolnomočeni potrošniki prispevajo k učinkovitosti digitalnih trgov.
Spodbujanje pridobivanja digitalnih kompetenc državljanov in potrošnikov je ključni element strategije enotnega digitalnega trga Evropske unije in njene agende »Nova znanja«. Na nepopolnosti trga in nove ali nastajajoče prakse na trgu lahko odgovorimo z ukrepi na področju javnih politik in s pripravo zakonodaje za zaščito vseh potrošnikov.
»DigCompConsumers« je skupna pobuda Generalnega direktorata za pravosodje in varstvo potrošnikov ter Skupnega raziskovalnega centra Evropske komisije.
Nazaj na seznam vseh obvestilObjavljeno: 21. april 2017 | v kategoriji: Obvestila