Mednarodne poletne šole »Igrivo védenje« (»Playful Knowledge«), ki je potekala od 25. do 28. junija na Pristavi Počakovo pri Radečah, se je letos udeležilo 25 študentov in profesorjev iz ZDA, Nemčije, Slovenije, Kosova in Irana. V okviru študentskih referatov in dveh ustvarjalnih delavnic so udeleženci poletne šole raziskovali estetske in epistemološke dimenzije iger.
Teoretski okvir razpravam so postavili prof. dr. Natascha Adamowsky iz Univerze Passau v Nemčiji in drugi teoretiki iger, ki ponujajo sodoben vpogled v koncept iger – obravnavajo ga kot povabilo h kreativnemu eksperimentiranju človeškega duha. Študentje so v svojih predstavitvah podajali razmisleke o pojmih ustvarjanja svetov skozi estetiko, tehnologijo in igro, pa tudi svoj pogled na filozofijo tehnološke znanosti v zvezi z modeli praks iger.
S pomočjo knjige avtorja Roberta Creaseja: The Play of Nature: Experimentation as Performance so predstavili tudi estetske in umetniške strategije iger. Študije primerov (od vloge lesenih kock, Lego ali Fisher igrač do sodobnih videoiger) so bile prikazane kot možnosti različnih načinov umetniškega, znanstvenega in tehnološkega spoznavanja, opazovanja in raziskovanja sveta. V okviru letošnjega seminarja so bile še posebej izpostavljene igre kot arhetip in prototip za pripovedi in rituale ter razumevanje socialnih interakcij. Različne vrste iger, t.j. od iger na srečo, družabnih iger, do najnovejših videoiger, so predmet kulturnih stereotipov, družbenih mitov in vzorcev družbene moči.
Poletnega seminarja, ki je potekal v naravnem in od mestnega vrveža oddaljenem naravnem okolju Pristave Počakovo pod Kumom in je vključeval kombinacijo intenzivnega celodnevnega znanstvenega dela ter neformalnih in tudi bolj zabavnih oblik druženja, so se kot organizatorji, nosilci uvodnih predavanj in moderatorji udeležili tudi profesorji iz naslednjih univerz oziroma fakultet:
Prof. dr. Colin Milburn iz Univerze Kalifornija (ZDA), ki predava na oddelku za film in digitalne medije ter oddelku za študije znanosti in tehnologije. Je avtor večjega števila knjig, kot so »Respawn: Gamers, Hackers, and Technogenic Life«, »Mondo Nano: Fun and Games in the World of Digital Matter«, »Practices of Speculation: Modeling, Embodiment, Figuration« in druge.
Prof. dr. Felix Raczkowski iz Univerze Bayreuth (Nemčija): je avtor številnih del s področja teoretičnih in praktičnih vidikov iger, med drugim tudi avtor fundamentalne monografije na tem področju, ki nosi naslov »Digitalisierung des Spiels. Games, Gamification und Serious Games«
Prof. dr. Alfred Nordmann iz Univerze v Dramstadtu (Nemčija): je avtor številnih knjig s področja filozofije znanosti in tehnike, med drugim »Wittgenstein’s Tractatus: An Introduction«, »Technikphilosophie zur Einführung«, »Converging Technologies: Shaping the Future of European Societies« in drugih. V zadnjem času se ukvarja z preučevanjem različnih modalitet objektivnega vedenja, epistemološkimi in estetskimi aspekti modernih tehno znanosti in logike znanosti.
Prof. dr. Olga Markič iz Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani: je avtorica in soavtorica številnih monografij v angleškem in slovenskem jeziku, med drugim »Kognitivna znanost«, »Narava mentalnih pojavov«, »Kontekst odločanja«, »Philosophical insights about modern science« in drugih. V zadnjem času se ukvarja zlasti z vprašanji teorije argumentacije, teorije iger in filozofskimi vidiki kognitivne znanosti.
Prof. dr. Franc Mali iz Fakultete za družbene vede v Ljubljani, ki je predavatelj za področje sociologije in epistemologije znanosti in predstojnik Centra za preučevanje znanosti.
Foto: Franc Mali