Resna igra kot učinkovito orodje za preprečevanje spletnega nasilja
Digitalna tehnologija oblikuje naš vsakdan in ima osrednjo vlogo v družabnem življenju mladih. Velik del njihovega družabnega življenja se odvija na spletu, kjer se povezujejo z vrstniki, igrajo, učijo, odkrivajo in izražajo. Medtem ko digitalna tehnologija ponuja možnosti za učenje, ustvarjalnost in druženje s prijatelji, pa omogoča tudi mesta in orodja, ki lahko povzročijo škodo, kot je na primer spletno nasilje. Spletno nasilje med mladostniki je pereč problem, ki ga obravnavajo številni preventivni programi.
Avtorji članka ocenjujejo učinke preventivnega programa, ki je bil razvit v okviru projekta CyberSafe in temelji na resni igri (CyberSafe Tool) v kateri je obravnavano spletno nasilje nad ženskami in dekleti. Rezultati kažejo, da je med udeleženci programa prišlo do značilnih sprememb v znanju, ozaveščenosti, stališčih, vedenjskih namerah in družbenih normah glede spletnega nasilja nad ženskami in dekleti. Spremembe so bile statistično značilne takoj po izvedbi programa in so v določeni meri ostale nespremenjene tudi tri tedne po izvedbi programa. Študija je pokazala, da je uporaba resne igre v preventivnem programu za preprečevanje spletnega nasilja primerno orodje, pri tem pa je pomembno, da je igra uporabljena z moderatorjem, ki usmerja interakcijo med udeleženci.
Več o znanstvenem članku »Impact Assessment of an Educational Intervention Programme Using a Serious Game on Cyberviolence against Women and Girls,« ki sta ga objavila člana Centra za družboslovno informatiko znan. sod. dr. Barabra Brečko in asist. Jure Plaskan, v sodelovanju z Georgijem Davidovim (Verian group), si lahko preberete na povezavi.
Foto: stoponlineviolence.eu
Nazaj na seznam vseh obvestilObjavljeno: 08. januar 2025 | v kategoriji: Raziskave