Skoči do osrednje vsebine

Nove ugotovitve o trajnostnem potrošniku: pomen družbenih predstav trajnostne potrošnje


Ena od zanimivejših ugotovitev študije (prof. dr. Klement Podnar, prof dr. Urša Golob idr.), katere cilj je bil raziskati oblikovanje predstav trajnostne potrošnje kot znanja in njegove uporabe pri nakupu in potrošnji hrane, je, da ljudje pogosto ne povezujejo trajnostne potrošnje s svojimi obstoječimi nakupovalnimi navadami, če jih k temu ne spodbudimo.

Šele, ko moderator v razpravo namenoma vpelje idejo trajnostne potrošnje, sodelujoči v raziskavi nekatere prakse - na primer nakupovanje pri lokalnih kmetih - povežejo s konceptom trajnosti. To nakazuje, da lahko družbene predstave o trajnostnem ravnanju občasno postanejo vidne v dejanjih, preden se o njih začne razmišljati. Prav tako nakazuje, da ljudje že imajo določeno raven trajnostne potrošnje, ko so odprti do nje, že delujejo trajnostno in lahko o tem refleksivno presojajo.

Kljub temu so se pri sodelujočih pojavile nekatere "nove" prakse, zlasti pri avstrijski skupini; te so vključevale izogibanje palmovemu olju, mesu ali določenim blagovnim znamkam, o katerih so razmišljali in se o tem pogovarjali v okviru potrošniške odgovornosti. Te prakse delujejo kot jasni simbolni kazalniki pomena trajnostne potrošnje. V tem primeru lahko vidimo skladnost med razumevanjem in praksami znotraj družbenih predstav. 

Več o raziskavi si lahko preberete na povezavi

 

 

Foto: Unsplash

Posnetek zaslona 2024-03-20 103612



Nazaj na seznam vseh obvestilObjavljeno: 20. marec 2024 | v kategoriji: Raziskave