Medijska kultura in digitalna pismenost, strokovni posvet
Na Fakulteti za družbene vede Univerze v Ljubljani je 27. marca potekal strokovni posvet z naslovom Medijska kultura in digitalna pismenost namenjen zaposlenim v šolstvu. Udeleženci so se seznanili z nekaterimi ugotovitvami projekta Medijski repertoarji mladih: Socialni, politični in kulturni aspekti digitaliziranega vsakdana, nato pa sodelovali na delavnicah o digitalni pismenosti, branju v dobi digitalnih medijev in praksah mladih na družbenih omrežjih. Program so vodili raziskovalci s Fakultete za družbene vede in Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani.
Sodelavci projekta, ki ga vodi prof. dr. Tanja Oblak Črnič, so na posvetu strokovni javnosti predstavili rezultate kvalitativne študije, ki je potekala spomladi 2021 v obliki skupinskih pogovorov z osnovnošolci od 7. do 9. razreda in dijaki od 1. do 4. letnika, ki je med drugim izpostavila specifike sodobnih medijskih kultur mladih tako v odnosu do njihovih medijskih preferenc, vzorcev informiranja, prakticiranja branja ipd. Poleg tega so udeležence posveta seznanili s poročilom obsežnejše kvantitativne raziskave, ki je potekala spomladi 2022 in v kateri je sodelovalo več kot 3.000 učencev iz 46 osnovnih in 17 srednjih šol. Poročilo med drugim prikazuje rezultate o izpostavljenosti in rabah digitalnih tehnologij, priljubljenih omrežjih in medijskih vsebinah, možnostih dostopa in omejevanja rabe tehnologij v družinah kot tudi o prisotnosti, rabah in odnosu do tehnologij v šolah.
Med osnovnošolci se je sicer kot najbolj priljubljeno omrežje izkazal Snapchat, pri dijakih pa je po priljubljenosti na prvem mestu Instagram. Poleg omenjenih med najbolj všečne platforme sodijo še TikTok, YouTube, Discord in Pinterest.
Več o prvih rezultatih je dostopno v poročilu, katerega si lahko ogledate na povezavi.