Krepitev druženja, samopredstavljanja in igranja: študija digitalnih scenarijev osnovnošolcev v kontekstu epidemije
Prof. dr. Tanja Oblak Črnič in asist. dr. Barbara Neža Brečko sta na dnevu ARRS 2022 prejeli priznanje Odličnost v znanosti.
Nagrajeni prispevek Enhancing sociality, self-presentation, and play: a case study of digital scenarios among schoolchildren in an epidemic context proučuje, kakšne vrste digitalnih scenarijev so vzpostavljali otroci, medtem ko so se soočali z izzivi vsakodnevne izolacije v času epidemije Covid-19, ko je bilo učenje in druženje povsem odvisno od digitalnih platform. Analize mediatiziranega vsakdana otrok znotraj epidemične izolacije se prispevek loteva z vidika radikalnega kontekstualizma, ki se je vzpostavil v poznih osemdesetih letih kot etnografski obrat k raziskovanju medijskih občinstev. Cilj študije je bil tako usmerjen v identifikacijo prevladujočih izkušenj izoliranega vsakdana ter tipičnih kolektivnih praks združevanja med mladostniki s pomočjo digitalnih tehnologij.
S perspektivo »sledi otroku« se je študija primera usmerila na izbrano osnovno šolo, na kateri je bila izvedena spletna anketa med učenci od 6. do 9. razreda. Vprašalnik je proučeval dojemanje šolanja, učenja in druženja na daljavo, rabe digitalnih medijev ter digitalnega pozicioniranja otrok. Da bi prepoznali morebitne heterogenosti v digitalnih scenarijih mladostnikov, je bilo na vzorcu 110 učencev izvedeno razvrščanje v skupine, s katerim so bile identficirane specifične kategorije rab digitalnih tehnologij in pripadajočih scenarijev. Študija je med drugim pokazala, kako so se raznolike prakse za krepitev druženja, samo-predstavljanja in igranja specifično manifestirale v treh ločenih digitalnih scenarijih, ki so obenem razkrili tudi pomembne distinkcije znotraj relativno homogenega vzorca učencev, predvsem glede na njihov spol, starost, doživljanje pouka na daljavo in šolski uspeh.
Dosežek je tako ena prvih interdisciplinarnih raziskav, ki je v obdobju epidemije proučila prakse in izkustva v vsakdanjem življenju mladostnikov, ki so se soočili z izgubo socialnih stikov in premostitvijo vsakdanjih aktivnosti na spletne platforme. Skozi perspektivo medijskih in internetnih študij prispeva k poglobljenemu razumevanju digitalnih scenarijev v času izrednih družbenih situacij, ki pa ne kažejo nujno trajnih sprememb v vsakdanjem življenju. Gre za edinstven dosežek v nacionalnem prostoru z izjemnim mednarodnim potencialom, ki omogoča raziskovanje vsakdanjih digitalnih praks mladostnikov tudi onstran epidemičnih razmer in t. i. destabiliziranega vsakdana.
Prispevek je rezultat poglobljenega raziskovalnega dela na temeljnem projektu J5-2564 Medijski repertoarji mladih: Socialni, politični in kulturni aspekti digitaliziranega vsakdana in raziskovalnega sodelovanja na programu P5-0399 Internetno raziskovanje in na programu P5-0136 Politološke raziskave.
Dostop do prispevka je možen na povezavi.
Iskrene čestitke!
Foto: ARRS
Nazaj na seznam vseh obvestilObjavljeno: 07. december 2022 | v kategoriji: Dosežki, Raziskave, FDV