Kako trajnostna je FDV na pedagoškem področju?
Fakulteta za družbene vede je kot del Univerze v Ljubljani pomemben akter pri pospeševanju uresničevanja ciljev trajnostnega razvoja (CTR), med drugim še zlasti na pedagoškem področju, kjer študenti trajnostni razvoj na vsaki naslednji stopnji spoznavajo bolj poglobljeno.
Tako na programih prve stopnje kar 67 % predmetov posredno vključuje s trajnostjo povezane vsebine, 28 % predmetov pa različne vidike trajnosti obravnava bolj podrobno. Na drugi stopnji študija s trajnostjo povezane vsebine vsebuje 65 % predmetov, medtem ko se v primerjavi s prvo stopnjo občutno poveča neposredna vključenost tovrstnih vsebin (34 % predmetov), kar lahko pripišemo bolj ozko usmerjenim predmetom na drugi stopnji in specifičnim znanjem, ki jih študenti pridobijo na magistrskem študiju. To potrjujejo tudi učni načrti na tretji stopnji, kjer kar 63 % predmetov predvideva bolj podrobno obravnavo različnih vidikov trajnosti. Višje ravni zahtevnosti študija torej kažejo na večje vključevanje s trajnostjo povezanih vsebin in tudi bolj raznoliko pokrivanje CTR, kar odraža interdisciplinaren pristop znotraj predmetov na višjih ravneh študija.
Pri tem predmeti na prvi stopnji najpogosteje vključujejo CTR 9 (industrija, inovacije in infrastruktura), CTR 10 (zmanjšanje neenakosti), CTR 8 (dostojno delo in gospodarsko rast), CTR 4 (kakovostno izobraževanje) ter CTR 16 (mir, pravičnost in močne institucije). Na drugi stopnji je najpogosteje naslovljen CTR 8 (dostojno delo in gospodarska rast), ki mu sledijo CTR 10, 9, 4 in 16. Na tretji stopnji je, enako kot na prvi stopnji, najpogosteje naslovljen CTR 9, ki mu sledijo CTR 10, 8, 16 in 17 (partnerstva za doseganje ciljev).
Več v: Arbeiter, Jana, Andreja Jaklič in Katja Lozar Manfreda. 2024. »Univerze kot pospeševalec trajnostnega razvoja: primer Trajnostna FDV«. Teorija in praksa 61 (3): 747–773.
Nazaj na seznam vseh obvestilObjavljeno: 02. oktober 2024 | v kategoriji: Trajnostna FDV