Skoči do osrednje vsebine

BledCom 2025: Kako algoritmi spreminjajo zaupanje, empatijo in moč komunikacije?


Med 27. in 29. junijem je na Bledu potekal že 32. mednarodni simpozij BledCom, osrednji znanstveni dogodek na področju raziskovanja odnosov z javnostmi. Z dolgoletno tradicijo ostaja BledCom najstarejša mednarodna konferenca s tega področja. Letos je simpozij gostil 120 raziskovalcev, strokovnjakov in študentov iz 26 držav, ki so razpravljali o pereči in vedno bolj aktualni temi: umetna inteligenca in odnosi z javnostmi. 

Prof. dr. Dejan Verčič, soustanovitelj simpozija, je poudaril, da je umetna inteligenca (UI) prinesla izjemne priložnosti za izboljšanje ustvarjanja in distribucije sporočil ter razširila analitične zmožnosti v komunikacijski praksi. Vendar je hkrati opozoril na njeno dvojno naravo, ki odpira pomembna vprašanja o avtentičnosti, etiki, varnosti in kritični refleksiji: »Zbrani strokovnjaki za odnose z javnostmi smo se osredotočili na iskanje ravnotežja med tehnološkimi možnostmi in strokovno odgovornostjo v sodobnem komuniciranju

Konferenco je odprl dekan Fakultete za družbene vede prof. dr. Iztok Prezelj, ki je izpostavil nujnost regulacije: »UI moramo sprejeti in raziskovati, a skrb vzbuja hitrost njenega delovanja. Slej ko prej bo usmerjena tudi proti nam.«

Osrednje plenarno predavanje je imel Marko Grobelnik,  so-vodja laboratorija za raziskovanje umetne inteligence na Inštitutu Jožef Štefan. V govoru o bodočem vplivu UI na odnose z javnostmi (The Future Impact of AI on Public Relations) je poudaril: »Sistemi UI so avtonomni agenti, ki zaznavajo okolje, sprejemajo odločitve in delujejo za dosego ciljev. A odnosi z javnostmi temeljijo na zaupanju – to pa raste iz empatije, intuicije in človeških povezav. We are scared, because we care (slov. Strah nas je, ker nam je mar).«

 

Na konferenci so poleg osrednjega predavanja bili predstavljeni tudi rezultati številnih aktualnih raziskav:

Vpliv umetne inteligence na trajnostno komuniciranje: so zeleni vplivneži, ustvarjeni z UI, resni zagovorniki okolja ali algoritmsko zavajanje v trajnostnem komuniciranju (ang. greenwashing)?

Ponarejene video vsebine (ang. deepfake): kako UI vpliva na percepcijo in nadzor informacij?

Je tehnologija veriženja blokov (ang. blockchain) rešitev za ponarejene( ang. deepfake) vsebine in vzpostavitev zaupanja?

Generativna umetna inteligenca v korporativnem komuniciranju: kako vpliva na učinkovitost in kakovost?

UI in mala podjetja: izzivi in priložnosti.

Na dogodku so premierno predstavili tudi novo znanstveno publikacijo AI and Strategic Communication, ki sta jo uredila prof. dr. Dejan Verčič in prof. Yang Cheng (North Carolina State University). Knjiga bo izšla v drugi polovici leta v ZDA.

 

Konferenco BledCom organizira Center za marketing in odnose z javnostmi na Fakulteti za družbene vede Univerze v Ljubljani. 

Naslednji BledCom bo potekal 26. in 27. junija 2026 na Bledu. Tema bo komuniciranje v krizah: Disaster, Health and Organizational Crisis Communication. Rok za oddajo prispevkov je 3. februar 2026.

 

 

Foto: Špela Jambriško

SPJ-bledcom-D1-pr-2

Galerija


Nazaj na seznam vseh obvestilObjavljeno: 30. junij 2025 | v kategoriji: Dogodek, Mednarodno