Bilateralni projekt: Interdisciplinarni mostovi za raziskovanje skupinske kognicije v komuniciranju v času velikega podatkovja
Veliko podatkovje in nove tehnologije, ki jih omogoča razvoj sistemov umetne inteligence, so povzročili nove družbene probleme in postavili na plano nova pereča raziskovalna vprašanja. Te spremembe so še posebej izrazite na področju družbenega komuniciranja, kjer so (pre)obilje informacij in novih informacijskih virov (kakor tudi algoritmizacija, upodatkovljenje in platformizacija komuniciranja) prispevali k nastanku epistemske krize, v kateri družba izgublja zmožnost dogovarjanja o skupnem dojemanju realnosti.
V primeru bilateralnega projekta Interdisciplinarni mostovi za raziskovanje skupinske kognicije v času velikega podatkovja, ki se tematsko osredotoča na problem družbenega komuniciranja v času tehnološko poganjane epistemske krize, se tako nameravajo projektni partnerji soočiti v vprašanji kot so:
- Kaj žene občinstva k “clickbait” naslovom?
- V katerih konkretnih situacijah so posamezniki (in skupine) bolj nagnjeni k populističnemu diskurzu?
- Kako nadzorovati in regulirati algoritemsko distribucijo vsebin, da ta ne bo spodbujala nastanka problematičnih pojavov, kot so potrditvena pristranskost, filtrirni mehurčki ali afektivna polarizacija?
Namen bilateralnega projekta (v okviru katerega načrtujemo gostovanja nemških raziskovalcev v Sloveniji in slovenskih raziskovalcev v Nemčiji) je tudi preseganje razlik med znanstvenimi disciplinami – komunikologijio in novinarskimi študijami na eni strani (slovenski partner) ter socialno psihologijo, kognitivno znanostjo in analitično filozofijo na drugi strani (nemški partner). Vse te discpline se namreč na metodološko različne načine soočajo z zgoraj naštetimi vprašanji, zato si od projekta nadejamo vzpostavitve novih tvornih sodelovanj.
Slovenski partner v projektu je Center za raziskovanje družbenega komuniciranja (predstojnik in vodja bilateralnega projekta prof. dr. Slavko Splichal) s Fakultete za družbene vede (Univerza v Ljubljani), ki raziskuje ekonomske, politične, družbene in kulturne determinante in posledice družbenega komuniciranja v množičnih (in predvsem digitalnih) medijih. Nemški partner v projektu je Cognition, Values, Behaviour lab iz Univerze LMU iz Münchna (predstojnica dr. Ophelia Deroy, vodja bilateralnega projekta dr. Jurgis Karpus). Gre za interdisciplinarno raziskovalno enoto, ki združuje metode s področja kognitivne znanosti (filozofija duha, kognitivna nevroznanost), evalvacijske in normativne pristope (teorija iger, etika) in vedenjske znanosti (eksperimentalna psihologija).
Nazaj na seznam vseh obvestilObjavljeno: 24. januar 2023 | v kategoriji: Projekti