Svetovni dan varne rabe interneta


spletno oko

Boljša odzivnost družbenih omrežij, zaostaja Twitter

Evropska komisija je v sodelovanju z 39 organizacijami iz 26 članic Evropske unije izvedla že četrto spremljanje izvajanja kodeksa ravnanja za preprečevanje nezakonitega sovražnega govora na internetu. Na Spletnem očesu so v tem okviru ponovno preverjali odzivnost družbenih omrežij na prijave slovenskih primerov sovražnega govora. Ta se je v primerjavi s prejšnjim spremljanjem še nekoliko izboljšala. Družbena omrežja so skupaj v povprečju odstranila 91,7 odstotka prijavljenih vsebin. Hkrati posebej Twitter še vedno močno zaostaja za zastavljenimi cilji.

Na evropski ravni odstranjenih 72% prijavljenih primerov

Kodeks, ki predstavlja enega izmed osrednjih ukrepov, s katerim se Evropska komisija sooča s perečo problematiko internetnega sovražnega govora, so konec maja 2016 podpisali predstavniki družbenih omrežij Facebook, Twitter, YouTube in Microsoft. Četrto spremljanje izvajanja kodeksa potrjuje nadaljnji napredek družbenih omrežij pri izpolnjevanju zaveze, da bodo na večino zahtevkov za odstranitev nelegalnega sovražnega govora odgovorila v manj kot 24 urah ter da bodo, če bo to nujno, odstranila ali onemogočile dostop do takšnih vsebin. Evropska komisija zato ocenjuje, da družbena omrežja vsebine pregledujejo  natančno in z občutkom za ravnovesje med svobodo govora in zaščito družbenih skupin.

Odzivnost družbenih omrežij se tudi za prijave iz Slovenije opazno izboljšuje, saj so v tokratnem spremljanju  v povprečju odstranila 91,7% vseh prijavljenih primerov sovražnega govora. Tako kot v prejšnjih spremljanjih so primere sovražnega govora najprej prijavili kot običajni uporabniki. V štirih petinah primerov je temu sledila odstranitev vsebin. Če vsebina ni bila odstranjena, so nato dobro petino prijavili še kot t.i. verodostojni prijavitelji. Slednje predstavlja alternativno obliko prijave, katere namen je, da se na dodaten način preverja odzivnost družbenih omrežij.

Tudi v pri nas so očitne razlike v odzivnosti med omrežji Facebook, Youtube in Twitter. Prijavljene vsebine je odstranil v 92 % primerov, Youtube jih je odstranil 78 %. Med tem pa Twitter ni odstranil niti enega primera sovražnega govora in o tem tudi ni podal pojasnila.

Neuspešne prijave jim lahko posredujete

Uporabnike pri prijavljanju sovražnega govora lahko ovirajo tudi zapleteni postopki ali skrite možnosti za prijavo. Da bi naslovili to težavo, so lani na prijavni točki pripravili priročnik za prijavo, ki je naletel na zelo dober odziv. Še vedno velja, da javnost lahko primere prijav sovražnega govora, na katere ni bilo odgovora ali sumi, da so bile neupravičeno zavrnjene posreduje prek posebnega obrazca na strani.

 

Podrobnejše besedilo najdete v priponki. 

 




Nazaj na seznam vseh obvestilObjavljeno: 06. februar 2019 | v kategoriji: Za medije, Dogodek, FDV