Skoči do osrednje vsebine

Predavanja o gospodarstvu in poslovnem okolju na Japonskem


 

Predavanja o gospodarskem in poslovnem okolju na Japonskem

日本の経済と企業、日本とのビジネスに関するレクチャーリレー

Pod okriljem Oddelka za azijske študije – Japonologija in Raziskovalnega središča za Vzhodno Azijo (Filozofska fakulteta in Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani) je 21. in 23. marca 2018 potekal sklop vabljenih predavanj o gospodarskem in poslovnem okolju na Japonskem. Svoje znanje in izkušnje so predstavili vidni japonski podjetniki, katerih podjetja imajo sedež v Sloveniji, in uspešni Japonci, ki so ustvarili kariero v Sloveniji. Svoje ideje, delo in pristope na področju visoke tehnologije, dvostranskih odnosov med Japonsko in Slovenijo, prevajanja, turizma in drugih področjih pa so predstavili tudi Slovenci, ki so uspeli prodreti na zahteven in konkurenčen japonski trg.

Poročilo o predavanjih:

Prvi dan so se predstavili svetovno uspešni japonski podjetji Toyota in Mitsui ter Veleposlaništvo Japonske v Sloveniji. Drugi dan se je predstavilo uspešno slovensko podjetje Sensum, ki danes posluje vključno z Japonsko na vseh koncih sveta. Zatem se je na malce drugačen način zvrstilo več bivših ljubljanskih študentov z azijskega oddelka, ki so uspeli na področju prevajalstva, turizma ali samostojnega podjetništva. Predavanj se je udeležilo veliko število poslušalcev, ki so poudarjali koristi predavanj, saj so se mnogim tudi odprle nove poklicne priložnosti.

»Toyota Way, poslovna filozofija in osrednji projekti Toyote«
「トヨタの企業理念〝トヨタウェイ〟と主なプロジェクト」
Prvi je pred mikrofon stopil g. Kensuke Tsuchiya (土谷 謙介), generalni direktor podjetja Toyota Adria. Osredotočil se je na poslovno filozofijo lastnega avtomobilskega podjetja ter razlago koncepta Toyota Way. Z osrednjim projektom Mobilnost za vse je razložil dosedanje dosežke ter cilj »da vsakemu omogočamo boljše gibanje.« Z gradnjo domov, okoljevarstvom ter podporo športu je Toyota opravila še naslednji korak - postati globalni partner Paraolimpijskih komitejev. S sloganom »Always a better way,« je pojasnil, da je predse potrebno vnovično postavljati izzive za motivacijo k neprestani rasti in izboljševanju podjetja. Izpostavil je sanje Kiichira Toyode (豊田 喜一郎), ki je s svojo željo po ustanovitvi avtohtonega avtomobilskega podjetja uspešno postavil temelje za danes prvo na svetovni lestvici, Toyoto. Tako vzpodbujajo, da tudi bodoči Toyotini sodelavci sledijo svojim sanjam in stremijo k inovativni prihodnosti. Zaposliti želijo zagrete, pozitivne in delavne kandidate.

»Izziv in inovacija: Sôgô Shôsha, Mitsui & Co.«
「挑戦と創造 ー〝総合商社〟三井物産」
Sôgô shôsha sotrgovska ali investicijska podjetja, nastala na Japonskem in rastoča v tujini. To je japonski distributivni sistem, ki omogoča podjetju, kot je Mitsui, uspešno delovanje z ozadja. G. Yoshio Ishimaru (石丸 義男), predstavnik Mitsui & Co. Deutschland GmbH, izpostava v Budimpešti, je pojasnil razloge za njihovo uspešnost. Z mentaliteto »We make impossible possible,« podjetje išče profitne priložnosti vsepovsod. Govornik je izpostavil neprestano spreminjanje interesov, ki krožijo znotraj področja kovin, strojništva in infrastukture, kemikalij, energije, življenskega sloga ter inovacij in razvoja podjetja. Če priložnost sledi trem predpostavkam: dobro za prodajalca, dobro za kupca ter dobro za družbo; bo Mitsui pobudo t podporlo, na primer pomoč pri vzponu mladih podjetij.

»Vloga Veleposlaništva Japonske pri poglabljanju dvostranskih odnosov med Japonsko in Slovenijo z dejavnostmi na področju kulture, odnosov z javnostmi in izobraževanja«
G. Matej Črnjavič, strokovni sodelavec za odnose z javnostmi in kulturo Veleposlaništva Japonske v Sloveniji, je pred poslušalce postavil piramidno shemo s petimi točkami: 1. zavedanje, 2. interes, 3. znanje, 4. zagovorništvo, 5. delovanje. Veleposlaništvo se ukvarja z navedenim vzorcem in na podlagi omenjenih točk piše novice, ustvarja dogodke, organizira študentske izmenjave, pripravlja posebne televizijske programe ipd. Z vsestranskim delovanjem poskušajo ozaveščati slovensko prebivalstvo o Japonski, njeni kulturi, družbi, jeziku, zgodovini. Opisal je primer dogodka Dan Japonske, ki se odvija vsako leto in je zelo obiskan. Cilj je izboljšati odnose med Japonsko in Slovenijo z dejavnostmi na področju kulture, odnosov z javnostmi in izobraževanja..

»Slovensko visokotehnološko podjetje na japonskem tržišču: zgodba o uspehu«
Slovensko podjetje Sensum je po petindvajsetih letih priprav in raziskovanja odprlo svoje poslovanje leta 2000. V sodelovanju z mnogimi farmacevtskimi podjetji, kot sta slovenska Krka in Lek, japonski Qualicaps, Api in Sunsho Pharmaceutical ali globalno razširjen Bayer, je Sensum z izdelavo laboratorijskih naprav in sistemov postal mednarodno uspešen. Zgodbo je pripovedoval dr. Maksimilijan Bregar, ki je omenil tudi ključne težave, s katerimi se je na Japonskem soočal na poti do uspeha. Izpostavil je kulturo, tekmovalnost, razdaljo, časovni zamik ter jezik. Za rešitev je bila potrebna vzpostavitev zavezništva s podružnico Leybold, pri čemer je bila omogočena lažja komunikacija in hitrejše odpravljanje težav preko lokalnih agentov. Dr. Bregar je nato podal možnost zaposlitve za japonologe – prevajati in nuditi pomoč v podobnem situacijskem okolju.

»Prevajanje,« »Turizem« in »Status samostojnega podjetnika za diplomante Japonologije«
Glavni del petkovega srečanja je bil sklop treh predavanj v zvezi s prevajanjem, turizmom in statusom samostojnega podjetnika. O lastnih izkušnjah so govorili bivši študentje Filozofske fakultete Ljubljana, Iztok Ilc, Peter J. Vojvoda, Ana Resnik in Tina Zadnik. Vsak je s poslušalci v slovenščini in angleščini delil zanimive zgodbe, zatem pa podal nasvete, ki bi lahko pomagali predvsem neizkušenim pred vstopom v delovno kariero. Teme so krile zaposlitev za prevajalce različnih besedil, tolmače, turistične agente in vodiče tudi inštruktorje. Ob zaključku dogodka so sledila še vprašanja in razprava ter komentar s strani prof. Luka Culiberga. Izpostavil je, da jezik ni le stroj in podprl idejo Petra J. Vojvode o t.i. situacijskem terenskem delu, kjer se tolmač obnaša kot interpret sporočila in poskuša ohranjati mirno komunikacijo med dvema poloma..

Katja Peljhan

Galerija


Nazaj na seznam vseh obvestilObjavljeno: 15. marec 2018 | v kategoriji: EARL